سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

شهروندی سودمند: سرمایه گذاری در ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه
1
افراد مرفه از سرتاسر جهان علاقه بیشتری به برنامه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری (CIP) نشان داده اند. کارشناسان استونز در مورد مزایای این برنامه توضیح می دهند، توضیح می دهند که چرا اکثر سرمایه گذاران در این کشور ملک می خرند و چگونه راه خود را در بازار املاک ترکیه پیدا کنید.

 

در مورد CIP ترکیه چیزهای خوبی شنیدم. آیا این درست است که می توانم با خرید ملک در کشور پاسپورت ترکیه تهیه کنم؟

 

بله، طبق برنامه مهاجرتی ترکیه، می توانید با خرید ملک از 250000 دلار شهروندی دریافت کنید. اکثر سرمایه گذاران خارجی این سناریو را انتخاب می کنند: در عرض سه سال، شما قادر خواهید بود ملک را بفروشید و این بر شهروندی شما تأثیری نخواهد گذاشت.

 

بنابراین سرمایه گذاری املاک و مستغلات در ترکیه محبوب ترین گزینه است، اینطور نیست؟

 

این است، کاملا. بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، در سال 2019 تعداد معاملات خرید و فروش ملک در ترکیه به لطف برنامه CIP به میزان خیره کننده 92 درصد افزایش یافته است.

 

وای! دلیل این رونق چیست؟

 

در سال 2018، مقامات ترکیه به طور چشمگیری شرایط برنامه مهاجرت را تغییر دادند. آنها مبلغ سرمایه گذاری واجد شرایط را چهار برابر کاهش دادند - از 1 میلیون دلار به 250000 دلار. به این ترتیب ترکیه به سرعت به یکی از جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذاران خارجی ثروتمند تبدیل شده است.

 

مقامات ترکیه علاقه مند به افزایش بیشتر محبوبیت CIP ترکیه هستند. به عنوان مثال، دولت معافیت مالیات بر ارزش افزوده را قبل از پایان سال 2019 تمدید می کند تا سرمایه گذاران بتوانند تا 8 درصد از هزینه ملک را پس انداز کنند و همچنین حق تمبر را کاهش دهند.

 

حتی قبل از کاهش مبالغ سرمایه گذاری واجد شرایط، املاک ترکیه در بین سرمایه گذاران خارجی تقاضای بالایی داشت. در 15 سال گذشته، خارجی ها ملک ترکیه را با هزینه کل بیش از 42 میلیارد دلار خریداری کرده اند. عجیب است که اروپایی ها و آمریکایی ها در صدر لیست خریداران قرار دارند.

 

علاوه بر این، اکنون زمان مناسبی برای خرید ملک در کشور است. در پایان سال گذشته، قیمت ملک در ترکیه به طور قابل توجهی کاهش یافت، در حالی که نرخ فعلی لیر ترکیه شرایط بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

 

عالیه! آیا خرید ملک تنها راه برای گرفتن پاسپورت ترکیه است؟

 

خیر، شما می توانید بین سه گزینه انتخاب کنید:

 

1. شما ملک را به مبلغ 250000 دلار خریداری می کنید. این محبوب ترین گزینه در بین سرمایه گذاران خارجی است.

 

2. شما در سهام سرمایه یک شرکت ترکیه ای سرمایه گذاری می کنید (این امر مستلزم تایید وزارت صنعت و فناوری است)، سپرده ای در یک بانک مستقر در ترکیه با حداقل 500000 دلار (که به مدت سه سال نگهداری می شود) باز می کنید یا اوراق قرضه دولتی خریداری می کنید ( همچنین به مدت سه سال برگزار می شود) با فرصتی برای سود سهام.

 

3. شما یک شرکت در ترکیه افتتاح می کنید و حداقل 50 شغل (برای مدت سه سال یا بیشتر) ایجاد می کنید. در این صورت نیاز به تاییدیه وزارت کار و تامین اجتماعی دارید.

 

می بینم. من بیشتر به خرید ملک ترکیه علاقه دارم. روی چه چیزی می توانم حساب کنم؟

 

با سرمایه گذاری تنها 250000 دلار، استودیوهای راحت و زیبایی را در محله های معتبر استانبول خریداری می کنید یا مالک یک ویلا با منظره دریا در آلانیا، آنتالیا، بدروم یا دیگر شهرهای ساحلی ترکیه می شوید. سرمایه گذاران خارجی اغلب آپارتمان ها و کلبه هایی را خریداری می کنند که قصد دارند سالانه 4 تا 6 درصد یا بیشتر از درآمد اجاره به دست آورند.

 

کدام آپارتمان های استانبول برای برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری واجد شرایط هستند؟

 

شما می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها، بودجه، سرمایه گذاری و اهداف شخصی شما مطابقت دارد. نگران نباشید - وکلای باتجربه استونز به شما کمک می کنند بهترین ملک مناسب را پیدا کنید، یک معامله پرسود انجام دهید و کل فرآیند مهاجرت را طی کنید.

 

توصیه می کنیم به چند پروژه خاص در استانبول توجه کنید. همه آنها تأیید شده و واجد شرایط برای شهروندی ترکیه توسط برنامه سرمایه گذاری هستند.

 

پاسپورت ترکیه 

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}