سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

 

Istambul airport depaures terminalت

رکیه برنامه سفر بدون ویزا به 10 کشور اروپایی را آغاز می کند


فرودگاه استانبول ترمینال را متلاشی می کند

دولت ترکیه اعلام کرده است که به زودی برنامه سفر بدون ویزا خود را به 6 کشور جدید گسترش می دهد. این به دارندگان گذرنامه واجد شرایط این 10 کشور اجازه می دهد تا 90 روز از 180 را بدون اجازه سفر از قبل تعیین شده از ترکیه بازدید کنند.

پیش از این لازم بود که شهروندان این ملت ها با ویزای ترکیه سفر کنند ، این ویزا می تواند از طریق اینترنت یا در هنگام ورود به یکی از فرودگاه های این کشور یا مرزهای زمینی تهیه شود. این مسئله برای بیش از 40 ملیت دیگر ادامه دارد.

تحولات جدید احتمالاً منجر به تغییرات زیادی در نحوه سفر اروپاییان به ترکیه خواهد شد. برای توضیح دامنه کامل قوانین جدید ، این مقاله جزئیات بیشتری را ارائه می دهد:

    چه کسی اکنون می تواند بدون ویزا سفر کند
    چه مسافران بدون ویزا برای بازدید از ترکیه نیاز خواهند داشت
    مسافران بدون ویزا باید چه شرایطی را داشته باشند
    چرا این قوانین جدید معرفی می شوند
    چه زمانی آیین نامه جدید رسمی می شود

کدام ملیت ها اکنون می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند؟

به زودی شهروندان 10 کشور اجازه دسترسی بدون ویزا به ترکیه را خواهند داشت. این شامل 9 کشور اتحادیه شینگن اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس عضو سابق اتحادیه اروپا است.

لیست کامل کشورهایی که از مقررات جدید بهره مند می شوند به شرح زیر است:

    انگلستان
    اسپانیا
    هلند
    لهستان
    اتریش
    بلژیک
    نروژ
    کرواسی
    ایرلند
    مالت
    کشور پرتغال

در صورت نیاز به ویزا برای بازدید از ترکیه چه باید کرد

با اجرایی شدن مقررات جدید ، شهروندان 83 کشور می توانند از ترکیه بدون ویزا بازدید کنند. با این حال ، برای مسافران از سایر ملل ، ویزا هنوز یک ضرورت است.

شهروندان 40 کشور واجد شرایط می توانند با eVisa سریع و راحت وارد ترکیه شوند. این نوع مجوز سفر برای مسافرانی که شرایط دولت را برآورده می کنند بصورت آنلاین قابل دریافت است.

گردشگران برای دریافت اجازه ورود به این کشور فقط 24 ساعت قبل از سفر به ترکیه باید برای ویزای آنلاین اقدام کنند. ویزا پس از تأیید مستقیماً از طریق ایمیل به متقاضی ارسال می شود.

متناوباً ، شهروندان می توانند برای دریافت ویزا در بدو ورود صف بگیرند. با این حال ، برخی از درگاه های ورودی دیگر به مسافران اجازه نمی دهند این فرم سند ورود را دریافت کنند و آنهایی که اغلب مدت زمان طولانی انتظار دارند.

با این وجود گردشگرانی که واجد شرایط دریافت eVisa و Visa هنگام ورود نیستند ، باید ویزای از قبل تعیین شده را دریافت کنند. آنها باید قبل از سفر به این کشور به سفارت یا کنسولگری ترکیه مراجعه کنند و شخصاً درخواست دهند.
مسافران بدون ویزا برای ورود به ترکیه چه مواردی را باید ارائه دهند

هنگامی که ویزا دیگر لازم نباشد ، بازدید کنندگان از کشورهای بدون ویزا می توانند فقط با گذرنامه خود وارد ترکیه شوند. با این حال ، آنها هنوز هم باید اطمینان حاصل کنند که سند آنها مطابق با الزامات ملی برای گردشگران است.

قبل از ورود به ترکیه ، بازدید کنندگان از 6 کشور جدید بدون ویزا باید اطمینان حاصل کنند که پاسپورت آنها با استانداردهای زیر مطابقت دارد:

    بیش از 6 ماه اعتبار باقی مانده است
    حداقل یک صفحه گذرنامه خالی برای مهر ورود و خروج دارد

چرا ترکیه به کشورهای بدون ویزا جدید اضافه می کند؟

انگیزه اصلی لغو ویزا برای این 10 کشور بهبود گردشگری و تجارت است. ترکیه مهمانی مهم برای تعطیلات از اروپا است و سالانه از میلیون ها ورود از سراسر قاره استقبال می کند.

وزارت امور خارجه آنکارا اظهار داشت که قوانین جدید "با هدف افزایش پتانسیل گردشگری ما با این کشورها و همچنین توسعه بیشتر روابط تجاری ، اقتصادی و فرهنگی ما" است.
قوانین جدید بدون ویزا چه زمانی اعمال می شود؟

رفع محدودیت های ویزا برای این 10 کشور اروپایی از تاریخ 2 مارس سال 2020 انجام می شود. از آن به بعد دیگر لازم نیست که شهروندان آنها با eVisa به ترکیه سفر کنند و همچنین دستیابی به هر نوع دیگر اجباری نخواهد بود. ویزا قبل از ورود برای گردشگری یا سفر کوتاه مدت کاری.

به راحتی می توان گفت که مسافرت به ترکیه همیشه آسان تر می شود. این یک کشور شگفت انگیز است که به عنوان یک توریست از آن بازدید می کنید و جای تعجب نیست که سالانه میلیون ها نفر برای سفر به آنجا انتخاب کنند. با قوانین جدید سفر بدون ویزا و گزینه های مستقیم ویزا مانند eVisa زمان خوبی برای کاوش در چشم انداز ترکیه است.

 

 

اقامت ترکیه