سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر


Panorama of the skyline of Istanbul, Turkey 

 
 
پانورامای افق استانبول ، ترکیه
چشم انداز افق استانبول ، نمایی از محلی که بسفر با دریای مرمره روبرو می شود. چندین نشانه از شهر در امتداد سواحل آنها دیده می شود ، از جمله ایاصوفیه ، کاخ Topkap? ، محل اقامت قبلی سلاطین عثمانی و کاخ Dolmabahçe ، مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی.
تصویر: بن مورلوک
 
درباره استانبول
نمای استانبول استانبول ، بزرگترین شهر ، بندر دریایی و مرکز فرهنگی و مالی ترکیه را نشان می دهد. این شهر در شمال غربی کشور در تنگه بسفر (یا استانبول) واقع شده است که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند.
طبق GaWC استانبول در ردیف شهرهای جهانی آلفا قرار گرفته است.




کاخ توپکاپی ، ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد ، استانبول
نکات برجسته استانبول در یک تصویر: کاخ Topkap? ، ایاصوفیه (Ayasofya ؛ کلیسای حکمت مقدس) و مسجد Sultanahmet ، مسجد آبی ، از مشهورترین بناهای استانبول هستند.


 
حدود 660 سال قبل از میلاد ، شهرک نشینان یونانی از غرب آتیکا بیزانس را در شاخ طلایی در سمت اروپایی بسفر تاسیس کردند.
در سال 73 میلادی بیزانس بخشی از امپراتوری روم شد. در سال 324 میلادی کنستانتین بزرگ به امپراتوری روم تبدیل شد و وی قصد داشت جایگزین بیزانس برای پایتخت جدید امپراتوری امپراتوری شود. کنستانتین در اصل شهر را بازسازی کرد و آن را نوا روما (روم جدید) نامید. این شهر برای نه قرن آینده به بزرگترین و ثروتمندترین شهر اروپا تبدیل شد ، معروف به قسطنطنیه. این ثروت یک جاذبه بود. پایتخت تمدن مسیحی در سال 1204 توسط ارتشهای صلیبی صلیبی چهارم به تصرف درآمد ، آنها غارت کردند ، و قسمتهای زیادی از قسطنطنیه را ویران کردند. این شهر هرگز به طور واقعی از ویرانی جنگ چهارم صلیبی نجات پیدا نکرد.
در سال 1453 عثمانی ها پس از یک ماه محاصره شهر را فتح کردند. قسطنطنیه از سال 1453 تا 1923 به مرکز قدرت عثمانی و پایتخت امپراتوری عثمانی تبدیل شد.

از دهه 1950 جمعیت این شهر 10 برابر شده است ، حدود 14 میلیون نفر امروز در استانبول زندگی می کنند. زبان رسمی ترکی است.

استانبول تنها شهر در جهان است که در دو قاره واقع شده است. تنها مسیر دریایی بین دریای سیاه و مدیترانه مستقیماً از طریق شهر می گذرد و موقعیت آن را از نظر استراتژیک واقعاً سودمند می کند.
مناطق تاریخی استانبول یکی از وب سایت های رسمی میراث جهانی یونسکو است که به شرح زیر شرح داده شده است: استانبول بیش از 2000 سال با رویدادهای مهم سیاسی ، مذهبی و هنری همراه بوده است. از شاهکارهای آن می توان به هیپودروم باستان کنستانتین ، ایا صوفیا در قرن 6 و مسجد سلیمانیه در قرن شانزدهم اشاره کرد که هم اکنون در معرض تهدید فشار جمعیت ، آلودگی صنعتی و شهرنشینی کنترل نشده هستند.

 

استانبول 


@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}