سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

ترکیه آماده ارسال فضاپیمای بدون سرنشین به ماه می‌شود

ترکیه اولین آزمایش موتور موشک هیبرید ملی و منحصر به فرد مورد استفاده در فضاپیمای بدون سرنشین را با موفقیت پشت سرگذاشت.

11.04.2021 ~ 12.04.2021
1619034

ترکیه آماده ارسال فضاپیمای بدون سرنشین به ماه می‌شود

موتور موشک هیبرید ملی و منحصر به فرد مورد استفاده در فضاپیمای بدون سرنشینی که قرار است در سال 2023 در محدوده برنامه ملی فضایی به ماه ارسال شود ، اولین آزمایش خود را با موفقیت پشت سرگذاشت.

مصطفی وارانک ، وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که مهندسان ترک تست اشتعال موتور موشک ترکیبی ملی و اصلی را با موفقیت انجام دادند.

مصطفی وارانک دیروز تاسیسات احتراق موتور راکت دلتا وی در شرکت تکنولوژی فضایی، وابسته به سازمان صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری  را در محله شیشلی استانبول  مورد بازدید قرار داد.

به دستور وارانک، آزمایش شلیک عمودی سیستم پیشرانه موشک هیبریدی (SORS) که برای اولین بار توسط شرکت دلتا وی ساخته شده و قرار است راهی فضا شود انجام شده است. همچنین آزمایش شلیک دوم برای موتور راکت ترکیبی نیز انجام شد که قرار است در مأموریت "فرود سخت بر روی ماه"، در چارچوب برنامه ملی فضایی در سال 2023 مورد استفاده قرار گیرد. 
گفته می‌شود تست های انجام شده با موفقیت کامل به پایان رسیده و هر دو موتور مطابق برنامه موجود، برای مدت زمان مشخص شده کار کرده است.

این در حالی است که در ماه‌های آینده، "نمایش پرواز" با آزمایش‌های مربوط به پرتاب موشک‌ها، برگزار می‌شود.

SORS بعنوان یکی از بزرگترین سیستم‌های موشکی ترکیه، دارای پیشرفته ترین پیشرانه موتور راکتی ترکیبی در جهان است که شامل سوخت‌های مایع اکسید کننده و جامد است و به عنوان یک فناوری نوآورانه در نظر گرفته می‌شود.

 

خرید ملک در ترکیه 

منبع

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}