سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

وزیر بهداشت ایران: افزایش تصاعدی موارد سرپایی حاکی از اثرات سفرهای نوروزی‌ است

سعید نمکی گفت: از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم

09.04.2021 ~ 10.04.2021
1618268

وزیر بهداشت ایران: افزایش تصاعدی موارد سرپایی حاکی از اثرات سفرهای نوروزی‌ است

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای خطاب به معاونان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این کشور نوشت: «آنچه در روزهای اخیر از موارد بستری می‌بینند ناشی از بی‌­توجهی‌­های قبل از سفرها به خصوص بازارهای شلوغ، صف‌­های طولانی و درهم فشرده مرغ است و افزایش تصاعدی موارد سرپایی حاکی از اثرات سفرهای نوروزی‌ است که از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم».

به گزارش ایرنا، نمکی در این نامه در زمینه نحوه پیش‌گیری و جلوگیری از گسترش وضعیت فعلی در 7 مورد به مسئولان مذکور هشدار داده است.

وی در ادامه به گسترش مراکز سرپایی 16 و 24 ساعته در جهت نمونه‌­گیری و انجام تست، آموزش مراجعه کنندگان، یافتن نزدیکان در تماس با فرد مبتلا، ایزوله کردن آنها و در صورت نیاز ارجاع به کلینیک‌­های تنفسی تاکید کرده است.

نمکی همچنین از مسئولین خواسته است که در زمینه احتمال ورود ویروس‌های موتاسیون یافته غیر انگلیسی توسط مسافران بازگشته از سفرها، به خصوص از کشورهای همسایه، مرزهای هوایی و زمینی به شدت کنترل و کلیه موارد باید نمونه ­گیری و پس از اطمینان از عدم آلودگی اجازه ورود داده شود.

وزیر بهداشت ایران همچنین در این زمینه تاکید کرد: استان‌هایی همچون هرمزگان، بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی این کشور که اسکله تخلیه بار توسط کشتی­‌های خارجی دارند با توجه به ورود بارهایی از کشور برزیل و هندوستان و شیوع ویروس جهش یافته برزیلی و به شدت موتاسیون یافته هندی شدیداً مراقب باشند.

 

اجاره خودرو در استانبول 

منبع

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}