سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

کاراکوی

کاراکوی محله‌ای پرجنب‌وجوش در نزدیکی بندر است که کافه‌های منحصربه‌فردی در کنار شیرینی‌های محلی و مشاغل خانوادگی در آن آشیانه دارند.

ساختمان‌های مربوط به دوران عثمانی با گرافیتی روی دیوارهایشان میزبان استودیوها و بوتیک‌های مد طراحان جوان است. برای دیدن آثار هنری مدرن هنرمندان داخلی و خارجی، می‌توانید از استانبول مدرن، ساختمانی که در گذشته انبار بوده است دیدن کنید. صحنه هنری در این منطقه کاراکوی را به یکی از جالب ترین محله های استانبول تبدیل کرده است. مجموعه اجتماعی علی پاشا ساخته شده در قرن شانزدهم دارای حمام ترکی و مسجد است.

مسجد سوکولو مهمت پاشا، مسجد آراپ، برج گالاتا، مسجد یرالتی، خیابان بانکالار،

پلکان کاموندو، موزه بانک عثمانی، بازار کاراکوی و پاساژ فرانسوی از جمله مکان‌هایی هستند که باید در کاراکوی ببینید.
بشیکتاش

بشیکتاش که به خاطر تیم فوتبالی که به نام خود نامگذاری شده است، جایی است که مشهورترین کاخ های استانبول در آن قرار دارد. تیم بشیکتاش یک شعار کامل دارد که مناسب محله است: بیا بشیکتاش! بشیکتاش با کاخ‌های ییلدیز، دولما باغچه، فریه و چیراغان، پارک‌های ییلدیز و ماچکا و موزه نقاشی و مجسمه‌سازی استانبول که در محوطه‌های منطقه قرار دارند، حال و هوای منحصربه‌فردی دارد. جوانان شهر بشیکتاش را یکی از باحال ترین محله های استانبول می دانند.
بالات

بالات محله ای در سواحل هالیچ در ناحیه فاتح، بین ایوانسرای و فنر است. بالات پس از مهاجرت یهودیان از اسپانیا به اینجا، قصر خاصی در تاریخ استانبول به عنوان محله یهودی نشین دارد. مهاجرت آنها همچنین منجر به اسکان یهودیان گرجستان در اینجا شد.

بالات منطقه ای ساده با خانه های رنگارنگ و خیابان های باریک با سنگفرش است. کافه‌های پرطرفدار و گالری‌های مدرن، خیابان‌ها را با فروشگاه‌های محلی قدیمی مشترکند. پاتریارک کلیسای قسطنطنیه، کنیسه و کلیساهای بیزانسی منعکس کننده تاریخ جهان وطنی منطقه ای است که میزبان جوامع یهودی، یونانی و ارمنی است.
آرناووتکوی

آرناووتکوی که در منطقه بشیکتاش در قسمت اروپایی واقع شده است به دلیل ساختار قدیمی و تاریخی خود مشهور است. بین Kuruçe?me و Bebek، در خط ساحلی بسفر است.

این منطقه در اوایل دوران بیزانس یک مرکز نماز مهم بوده و دارای قدمت 1500 ساله است. نام آرناووتکوی به افتخار جانیسرهای آلبانیایی گرفته شده است که پس از فتح استانبول در سال 1453 برای حفاظت از این منطقه گماشته شده بودند.

با وجود اینکه آتش سوزی هایی که در نیمه دوم قرن شروع شد، بناهای تاریخی را ویران کرد، اما این منطقه با جمعیت 5000 نفری همچنان بافت تاریخی خود را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش مجله مسافرتی تایم اوت مستقر در انگلیس، آرناووتکوی در کنار بشیکتاش جزو باحال ترین محله های استانبول و جهان است.

 

 

 راهنمای سفر به استانبول با پین تاتی

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}