سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

دعوت آژانس دارویی اروپا برای استفاده از واکسن آسترازنکا

آژانس دارویی اروپا در واکنش توقف تزریق واکسن کرونای آسترازنکا در برخی کشورها بر ایمن و موثر بودن این واکسن تاکید کرد

18.03.2021 ~ 21.03.2021
1604124

دعوت آژانس دارویی اروپا برای استفاده از واکسن آسترازنکا

آژانس دارویی اروپا در واکنش توقف تزریق واکسن کرونای آسترازنکا در برخی کشورهای اروپایی اعلام کرد که این واکسن «ایمن و موثر» است.

امر کوکه مدیر آژانس دارویی اتحادیه اروپا با اعلام ایمن و موثر بودن واکسن آسترازنکا گفت که فواید این واکسن در محافظت از انسان‌ها در مقابل ویروس کرونا از ضررهای آن بیشتر است.

وی همچنین تصریح کرد که براساس تحقیقات آژانس دارویی اتحادیه اروپا شواهدی مبنی بر افزایش خطر انعقاد خود پس از تزریق این واکسن به دست نیامده است.

از سوی دیگر کوکه با تایید اینکه در تحقیقات صورت گرفته با موارد نادری از انعقاد خون روبرو شده اند، گفت که این موضوع باید در اطلاعات مربوط به این دارو ذکر شود.

وی همچنین گفت که نزدیک به 7 میلیون تن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و 11 میلیون شهروند انگلیسی که از این واکسن دریافت کرده اند را از نزدیک تحت نظر خواهند داشت.

رئیس آژانس دارویی اتحادیه اروپا از مردم خواست تا شک و تردید درباره واکسن را کنار بگذارند و هرچه سریع تر برای واکسینه شدن اقدام نمایند.

گفتنی است پیشتر آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل «انعقاد خون» پس از تزریق به شکل موقت متوقف کرده اند.

 

اقامت ترکیه 

منبع

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}