سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbulgardi

نظر

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که طالبان نباید صلح در افغانستان را کنترل کند

ظریف تعهد نهایی آمریکا برای خروج از افغانستان را «گامی مثبت» ارزیابی کرد

1622865

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که طالبان نباید صلح در افغانستان را کنترل کند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نشست رایسینیا 2021 در ارتباط با روند صلح افغانستان گفت: طالبان باید بخشی از این صلح باشند و نباید این صلح را کنترل کنند.

به گزارش ایسنا، ظریف در این زمینه ادامه داد‌: ایران به طالبان القا کرد که آماده است هرگونه نشستی برای طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان علی الخصوص دولت افغانستان مهیا کند تا برای پیشروی جهت رسیدن به صلح در چارچوب قانون اساسی افعانستان وارد مذاکرات جدی شوند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در ارتباط با دلیل مذاکرات با طالبان گفت: ما گفت‌وگوهایی با طالبان داشته‌ایم. این گفت‌وگو اولا به خاطر منافع ملی خودمان بوده و دوما برای این بوده که آن‌ها را متقاعد کنیم که به صلح فراگیر در افغانستان نیاز است.

وی همچنین تعهد نهایی آمریکا برای خروج از افغانستان را «گامی مثبت» ارزیابی کرد.

 

خرید ملک در ترکیه 

منبع

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin:0in; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}a:link, span.MsoHyperlink { color:#0563C1; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color:#954F72; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault { font-family:"Calibri",sans-serif;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}